Mô tả công việc

- Develop and propose fraud management policy and procedure to prevent, detect and investigate fraud cases in consumer loan.
- Propose (if applicable), test and use system to support fraud monitoring.
- Analyse company's and market's data to propose suitable fraud prevention measures and plan (including mystery shopping, prior and post fraud investigation...).
- Implement proposals to prevent fraud.
- Create and manage watch list, black list policy.
- Prepare periodical risk and fraud evaluation report and propose measures to prevent current fraud trends.
- Review new product/service in perspective of Risk & Fraud Management.
- Review all new policies and procedures before promulgating.
- Call, field investigation and resolve fraud case.
- Prepare regular/on demand report on risk and fraud incident.
- Set up and maintain good relation with fraud prevention association/networks and other banks to collect information regarding incidents, fraud trend.
- Other tasks assigned by Head of Department and Company.

Yêu cầu công việc

- At least 1 years working in financial fraud management position; 5 years working in consumer loan/credit card in positions such as loan investigator, underwriting staff.
- Bachelor or Master Degree in related field (university graduate or higher, specializing in Economics, Banking, Finance, Business Administration).
- English: TOEIC 450 or equivalent.
- Knowledge:
+ Average knowledge of risk management.
+ Average knowledge of Vietnam laws and regulations.
+ Average knowledge of social-economy situation in Vietnam and industry.
- Skill:
+ Good interpersonal, leadership and analytical skills.
+ Self-motivated with energy and drive to deliver effective outcomes.
+ Good communication skills to explain the issue to various parties.
+ Details oriented: pay attentions on details with a high level of accuracy.
+ Time management: prioritize tasks to meet deadlines.
- Personal attribute:
+ Be prudent, precise, and detailed.
+ Demonstrate sound work ethics.

Phúc lợi công việc

- Trao đổi trực tiếp khi phỏng vấn.

Cách thức ứng tuyển

Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây

Nộp đơn 279 / 0
Logo Công ty tài chính Trách nhiệm hữu hạn Một thành viên Lotte Việt Nam Công ty tài chính Trách nhiệm hữu hạn Một thành viên Lotte Việt Nam
Tầng 12A, Tháp Tây, tòa nhà LOTTE Center Hà Nội, 54 Liễu Giai
Quy mô: hơn 200 nhân viên

Ngày đăng tuyển
01/09/2020

Nơi làm việc
Hà Nội

Cấp bậc
Nhân viên/ Có kinh nghiệm

Ngành nghề
Quản trị điều hànhKhác

Kỹ năng

Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Tiếng Việt

Trình độ học vấn
Đại học

Kinh nghiệm làm việc
5 năm

Ứng viên
Nam nữ
Chuyên Viên Cao Cấp (Chính Sách Gian Lận - Tín Dụng Tiêu Dùng - Consumer Loan Fraud Strategy Officer)
Công ty tài chính Trách nhiệm hữu hạn Một thành viên Lotte Việt Nam
Nộp đơn