Mô tả công việc

- Work with overseas offices/agents on sending and receiving documents
- Check all relevant documents, debit note, credit notes, house bill of lading, master bill of lading, cargo manifest,… for accuracy
- Prepare documents (D/O, arrival notice…), upload cargo manifest to customs system, release related documents and ensure smooth cargo delivery.
- Update shipment status into the system
- Create and update costing and billing into the system
- Ensure customer satisfaction and feedback to customers in professional manner.
- Report to Team Leader.
- Finish other tasks as assigned by Team Leader/General Manager
- More details shall be discussed during the interview.

Yêu cầu công việc

- University/College graduation with major in Foreign Trade/Economic/Import – Export
- Over 01 years’ experience in Logistics/Freight forwarding/Import – Export preferred.
- Highly responsible, careful,
- Good communications skill.
- Work independently or in a group with high pressure; work overtime when necessary.
- Use Microsoft Office, E-mail, Internet,…proficiently
- Knowledge or experience in Cargowise system is a plus
- Good communication in English
- Ages: 23 – 30

Phúc lợi công việc

- Salary as per experience and qualification.
- Social, Health and Unemployment Insurance as Labor Law.
- Others: Year – End Bonus based on Performance, Annual company trip.

Cách thức ứng tuyển

Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây

Nộp đơn 405 / 1
Logo Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam) Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam)
Phòng số 3, Lầu 3, Toà nhà Broadway D, 152 Nguyễn Lương Bằng, Phường Tân Phú, Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
Quy mô: từ 100 - 200 nhân viên

Ngày đăng tuyển
25/09/2020

Nơi làm việc
Tp Hồ Chí Minh, Hải Phòng

Cấp bậc
Nhân viên/ Có kinh nghiệm


Kỹ năng

Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Tiếng Anh

Trình độ học vấn
Cao đẳng

Kinh nghiệm làm việc
1 năm

Ứng viên
Nữ, từ 23 tới 30 tuổi
Nhân Viên Chứng Từ (Hàng Nhập)
Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam)
Nộp đơn