Tuyển Customer Service (Logistics Supervisor - Airfreight)
Trình độ: Đại học
Mô tả công việc
- Coordinate with various aspects to optimise the delivery of the items to customer. This includes the liaison with other departments, RSC, CSC, other Festo companies and logistic forwarders.
- Handle shipment arrival and custom clearance.
- Handling certificate preparation which is Country of Origin(COO), Certificate of Quality (CQ), packing list, copy of custom declaration and warranty.
- Handle CN, Service & Repair, warranty claim (ICM).
- Handle customer contract.
- Ensure the accuracy of the stock records held for inbound, outbound & return stocks.
- Submission of invoices from suppliers / forwarding agents to finance department.
- Stock replenishment, back order checking via SAP and parts scrapping.
- Liaise with other departments to gather information to resolve customer issues.
- Monitor Local forwarder performance to ensure meet the delivery targets.
- Daily updating of shipment report from local forwarders and communicate on daily logistic issues.
- Prepare inbound and outbound shipping documentations and relevant agency requirements to ensure timely clearance and delivery.
- Prepare arrival shipment report to sales team.
- Involve in both official and/or ad-hoc physical stock count activities for internal and external parties.
- Involve in testing for the new system implementation.
- Lead training, hiring, appraisal, career development and enrichment of the team.
- Support simplification and standardization of processes to accelerate logistics and enhance efficiencies.
- Actively participates in all continuous improvement activities in logistics.
- Other duties and tasks as assigned.
Yêu cầu công việc
- Bachelor degree in related fields (Foreign Trade, International Business, Import-Export)
- Language Skills: strong spoken and written English and Vietnamese.
- Have at least 3 year experience in Customer service or logistic related and at least 1 year in supervisor/manager position
- Experiences working cross border in South East Asia is much appreciated
- Competencies: Openness and Flexibility, Toughness, Communication and Team working.
Phúc lợi công việc
- Trao đổi khi phỏng vấn
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây
Nộp đơn 551 / 1
Từ khóa:
Customer Service
Công ty TNHH Festo
1515-1516 Vành Đai Đông Khu C An Phú An Khánh - Phường An Phú - Quận 2 - TP Hồ Chí Minh./ Phòng 407, Tầng 4, Tòa nhà Ford Thăng Long 105 Láng Hạ, Quận Đống Đa, Hà Nội.
Quy mô: từ 50 - 99 nhân viên
Ngày đăng tuyển
29/04/2020
29/04/2020
Nơi làm việc
Tp Hồ Chí Minh
Tp Hồ Chí Minh
Cấp bậc
Trưởng nhóm / ban
Trưởng nhóm / ban
Kỹ năng
Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Bất kỳ
Bất kỳ
Trình độ học vấn
Đại học
Đại học
Kinh nghiệm làm việc
3 năm
3 năm
Ứng viên
Nam nữ, từ 26 tới 40 tuổi
Nam nữ, từ 26 tới 40 tuổi
Nhân viên Pháp lý
Công ty Cổ phần Y&B (Cocoon Vietnam)
Trưởng phòng Hành chính nhân sự (Head Of Human Resources)
Công ty TNHH Xe Cho Thuê Mai Linh
Nhân viên Hành chính nhân sự (HR Specialist)
Công ty TNHH Xe Cho Thuê Mai Linh
Nhân viên tư vấn (Dịch vụ pháp lý tín dụng)
Công ty Luật TNHH Người Đồng Hành
Chuyên viên Pháp lý (Legal Executive - Full-Time)
Công ty TNHH Vilean (Level Advise)
Chuyên viên pháp lý
Công ty Luật TNHH Pháp Lý Mekong
Nhân viên Pháp lý, Nhân viên Pháp chế, Cử nhân Luật
Công ty TNHH Kế toán Kiểm toán Gia Minh
Nhân viên Pháp lý
Công ty Cổ phần Y&B (Cocoon Vietnam)
Trưởng phòng Hành chính nhân sự (Head Of Human Resources)
Công ty TNHH Xe Cho Thuê Mai Linh
Nhân viên Hành chính nhân sự (HR Specialist)
Công ty TNHH Xe Cho Thuê Mai Linh
Việc làm tương tự
Nhân viên văn thư
Công ty Cổ Phần Bất Động Sản LEVACOM
Trưởng phòng nhân sự
Công ty TNHH IDC Fluid Control (Việt Nam)
Chuyên viên Pháp chế
Công ty Cổ phần Thực phẩm Thiên Vương (ACE FOODS)
Tuyển dụng Văn thư lưu trữ, Trợ lý kế toán
Văn phòng Công chứng Nguyễn Trí Tam
Nhân viên Nhân sự
Công ty TNHH Cao Su - Nhựa Thanh Bình (PERUBCO GROUP)
Tuyển Customer Service (Logistics Supervisor - Airfreight)
Công ty TNHH Festo
Nộp đơn
Công ty TNHH Festo