Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng
Trình độ: Đại học
Mô tả công việc
- Send shipping request to over-sea agent.
- Follow up with oversea agent to be updated shipment progress until it’s delivery to origin port as scheduled and update consignee accordingly.
- Update POD to over-sea agent.
- Cross check debit statement from related service providers, submit payment request to Accounting and follow up payment to be made on-time, create statement and debit note to send to related oversea offices/customer.
- Obtain origin freight charges/schedules when needed.
- Ensure daily operation is performed efficiently in accordance with established SOP of each appropriate program.
- Be active to timely solve out any problem, report to superior to find out proper solution if necessary.
- Being the linking bridge for information transacted correctly between shipper/oversea agent & consignee.
- Operate in mind of providing best service with cost effectiveness and optimal performance, pleasant & helpful working attitude with all related parties.
- Update internal data system, shipping schedule, make daily/weekly report to direct manager or other related teams.
- Perform other extra job assigned by direct superiors.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s Degree in Foreign Trade, Economic, Finance.
- Software: knowledge of Cargowise One is preferable.
- 1 year of experience in international Shipping with focus on sea freight operation & 3 PL industry, foreign trade.
- Excellent customer service skills and knowledge with the mentality of “We work for customers”.
- Language skills: fluent English in both writing and speaking.
- Computer skills: MS Offices, Outlook Mail.
Phúc lợi công việc
- Get full Social/ Health/ Unemployment Insurance.
- Another Health Insurance from Generali.
- Yearly company team building.
- 13th salary.
- 14 annual leaves per year.
- Yearly bonus (depend on actual company P&L).
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây
Nộp đơn 372 / 0
Công ty TNHH Mainfreight Việt Nam
Tầng 9, Tòa nhà Vietjet Plaza, Số 60A Trường Sơn, Phường 2, Quận Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
Ngày đăng tuyển
17/12/2020
17/12/2020
Nơi làm việc
Hà Nội
Hà Nội
Cấp bậc
Nhân viên/ Có kinh nghiệm
Nhân viên/ Có kinh nghiệm
Ngành nghề
Chăm sóc khách hàng
Chăm sóc khách hàng
Kỹ năng
Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Bất kỳ
Bất kỳ
Trình độ học vấn
Đại học
Đại học
Kinh nghiệm làm việc
1 năm
1 năm
Ứng viên
Nam nữ
Nam nữ
Nhân viên kinh doanh
Công ty TNHH Kiến trúc Nội thất Nam Anh
Trợ lý Phó Tổng Giám đốc
Công ty TNHH Sơn Kova
Trưởng phòng, Trưởng nhóm Pháp chế
Công ty Cổ phần Tập đoàn Hòa Phát
Nhân viên Hành chính nhân sự
Công ty TNHH Ngọc Việt Corporation
Nhân viên Pháp chế (Kiêm nhân sự)
Công ty TNHH Ngọc Việt Corporation
Nhân viên kinh doanh
Công ty TNHH Kiến trúc Nội thất Nam Anh
Chuyên viên Pháp lý đầu tư
Công ty TNHH Tư vấn và Dịch vụ Thành Công Việt Nam
Thực tập sinh, học việc
Công ty Luật TNHH Một Thành Viên Legal Ding
Nhân viên Pháp lý, Nhân viên Pháp chế, Cử nhân Luật
Công ty TNHH Xe Máy Hồng Hưng
Nhân viên kinh doanh xuất khẩu
Công ty Cổ phần Xuất Nhập Khẩu Nam Thái Sơn
Việc làm tương tự
Nhân viên tư vấn dịch vụ pháp lý (Công bố Chất lượng sản phẩm)
Công ty TNHH Tư vấn Hệ thống Quản lý PAMV
Chuyên Viên Xử Lý Nợ Tố Tụng KHCN (Thái Bình)
Ngân hàng TMCP Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Thực tập sinh Chăm sóc khách hàng
Công ty TNHH Hyunjin Life
Nhân viên Hành chính (Kiêm Thư ký giám đốc)
Công ty Cổ phần Transimex - VNPRO
Thực tập sinh
Công ty Cổ phần BCG - SP Greensky
Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng
Công ty TNHH Mainfreight Việt Nam
Nộp đơn
Công ty TNHH Mainfreight Việt Nam