Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng
Công ty TNHH Theodore Alexander HCM
Mức lương: Thỏa thuận
Kinh nghiệm: 2 năm
Nơi làm việc: Tp Hồ Chí Minh
Trình độ: Đại học
Mô tả công việc
- Receives and reviews customer’s proposed order. Evaluates the volume of the order and mode of shipment.
- Acknowledges to customer the acceptance of their order and, if required, issues Order Acknowledgement with projected shipment schedule, down payment/LC requirements. Informs that customer of the volume and makes sure that shipment mode is agreed (Including container size). Checks with customer if there are special instructions about the shipment like ship together and required shipping intervals.
- Make sure that all references are in place before releasing the orders to MPG (FSD, Teck Pack, FSD for components, and finish panels).
- Places confirmed order and submits Purchase Order (PO) to factory to commence cutting.
- Monitors the progress of order regularly in close coordination with Master Planning Group (MPG) Department and keeps the customer updated.
- Monitor orders with Customer Own Materials (COM) to ensure that materials will be in factory 5 weeks before the scheduled shipment. Ensures proper item number set up and disseminates all necessary information to Upholstery, RDD and MPG.
- In case of cancellation of order, communicates with MPG if possible to cancel and ask for management’s approval to cancel.
- Forwards & makes recommendations on any Order Management related issues to CS Manager for review, comments & approval.
- Responsible in generating and disseminating Order Acknowledgement to all concerned departments.
- Monitors status of Letter of Credit (LC) or cash payment to ensure that there will be no payment problems before or during or after shipment.
- Places & deducts shipment in the system to ensure correctness of customer’s outstanding orders.
- Prepares invoice and bills customer.
- After shipment, advise customer as soon as possible of shipping details and monitors flow of shipping documents to ensure timely receipt and clearance of goods by customers.
- Prepares and releases original shipping documents (Invoice, Packing List, Bill of Lading, Certificate of Origin, etc) to customer or their broker once the money is credited to our account (For payment of balance). This task includes close coordination with Import & Export Department & Accounting Department.
- Does outstanding order reconciliation with the customer regularly.
- Monitors outstanding order (By customer & by factory) and alerts customers and CS Manager if it is at critical level.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s Degree.
- 2-years experiences at least.
- Good Communication in English.
- Experience in running proper customer service activities and/ or logistic/planning in manufacturing industry, preferred in multinational companies is an advantage.
- Experience in the field of wood furniture manufacturing is an advantage.
- Familiar with common ERP systems in supply chain management. Hands-on IT knowledge is of additional advantage.
- Structured approach in solving business issues.
- Ability to work to tight schedules and meet deadlines.
Phúc lợi công việc
- Deal with the company.
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây
Nộp đơn 566 / 2
Công ty TNHH Theodore Alexander HCM
Lô số 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, Đường số 1, Khu chế Xuất Linh Trung II, Phường Bình Chiểu, Quận Thủ Đức, Hồ Chí Minh.
Quy mô: hơn 200 nhân viên
Ngày đăng tuyển
09/01/2021
09/01/2021
Nơi làm việc
Tp Hồ Chí Minh
Tp Hồ Chí Minh
Cấp bậc
Nhân viên/ Có kinh nghiệm
Nhân viên/ Có kinh nghiệm
Ngành nghề
Chăm sóc khách hàng
Chăm sóc khách hàng
Kỹ năng
Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Tiếng Anh
Tiếng Anh
Trình độ học vấn
Đại học
Đại học
Kinh nghiệm làm việc
2 năm
2 năm
Ứng viên
Nam nữ
Nam nữ
Nhân viên Pháp chế
Công ty TNHH Khoa học và Kỹ thuật Olympic (Olympic Medical)
Nhân viên hồ sơ thầu
Công ty TNHH Khoa học và Kỹ thuật Olympic (Olympic Medical)
Chuyên viên Hành chính
Công ty Cổ phần Phát triển Bất động sản Phát Đạt
Nhân viên Hành chính nhân sự
Công ty Cổ phần Tập đoàn Y Khoa Sài Gòn
Chuyên viên Hành chính Nhân sự
Công ty Cổ phần Tập đoàn Y Khoa Sài Gòn
Nhân viên Pháp chế
Công ty TNHH Khoa học và Kỹ thuật Olympic (Olympic Medical)
Nhân viên hồ sơ thầu
Công ty TNHH Khoa học và Kỹ thuật Olympic (Olympic Medical)
Human Resource Manager
Công ty TNHH Flinters Việt Nam
Chuyên viên tư vấn đầu tư
Công ty TNHH Flinters Việt Nam
Nhân viên Pháp chế (Kiêm Kiểm soát nội bộ)
Công ty Cổ phần Upharma
Việc làm tương tự
Nhân viên Chăm sóc khách hàng (Đi làm ngay tại Quận 5)
Công ty Cổ phần Tập đoàn Y Khoa Sài Gòn
Kế toán bán hàng (Tuyển Nữ)
Công ty TNHH Thương mại và Xuất Nhập Khẩu Winki Group
Nhân viên Chăm sóc khách hàng
Công ty TNHH Sản xuất thương mại và Dịch vụ Secret Life
Chuyên viên Dịch vụ khách hàng
Công ty Cổ phần Địa ốc Thăng Long
Chuyên Viên Xử Lý Nợ Tố Tụng KHCN (Bắc Ninh, Hòa Bình)
Ngân hàng TMCP Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng
Công ty TNHH Theodore Alexander HCM
Nộp đơn
Công ty TNHH Theodore Alexander HCM